Automatische e-mail sturen

Automatische e-mail sturen

Het kan handig zijn om iemand een automatische e-mail te sturen als ze het formulier hebben ingevuld. Dit kan handig zijn bij een inschrijvingsformulier of wedstrijdformulier. Op die manier krijgen ze een automatische mail met de gegevens die ze hebben ingevuld in het formulier.

Let wel: als je dit wil, dan moet je in het formulier zeker vragen naar het e-mailadres.

Stap 1: Ga naar het webformulier waarvan je een automatische e-mail wil instellen.

Stap 2: Ga rechtsboven naar 'Webformulier'.

Stap 3: Klik op 'e-mails'.

Stap 4: Vink 'Componentewaarde'. Zorg dat het vakje met e-mailadres actief staat.

Stap 5: Klik op 'Toevoegen'.

Stap 6: Hier kan je je e-mailbericht instellen. Hoe je dat kan doen, lees je hier.

  • Bij e-mailthema moet je het bericht tikken dat de klant zal krijgen.
  • Daarbij is het belangrijk dat '%email_values' blijft staan. Het zorgt ervoor dat de bezoeker die de mail krijgt, ook een overzicht krijgt van wat hij zelf heeft ingevuld in het formulier.

Stap 7: Sla de e-mailinstellingen op.

Stap 8: In het overzicht zal je zien dat er een e-mail gestuurd zal worden naar het e-mailadres die werd ingevuld. Daarnaast zal je ook het onderwerp van die mail zien staan en van wie de mail zal komen.

Bekijk hieronder enkele screenshots:

Klik rechtsboven op 'Webformulier'.
Klik op 'E-mails'.
Kies voor 'Componentwaarde'.
Zorg dat het veld waarin je het e-mailadres vraag, actief staat.
Klik op 'Toevoegen'.
Plaats de instellingen juist van de e-mail.
Voeg een bericht toe die je bezoeker zal ontvangen.
Klik op 'Sla e-mailinstellingen op'.
Je ziet dat er een mail wordt gestuurd naar de bezoeker vanuit jouw e-mailadres.

Heb je vragen over de automatische mail?

Contacteer ons